Regulamin sklepu internetowego NIE DO SOR
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Zakupy w Sklepie
§ 5 Płatności
§ 6 Realizacja zamówienia
§ 7 Prawo odstąpienia od umowy
§ 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
§ 9 Reklamacje
§ 10 Dane osobowe
§ 11 Prawa autorskie
§ 12 Zastrzeżenia
Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy
§ 1 DEFINICJE
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
Konsument – Kupujący będący osobą fizyczną, kupujący w Sklepie lub podejmujący czynności zmierzające do dokonania zakupu, bez bezpośredniego związku z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem usługa cyfrowa w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, dzięki której Kupujący może korzystać ze Szkolenia.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie lub podejmujący czynności zmierzające do dokonania zakupu.
Kupujący uprzywilejowany – Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany.
Przedsiębiorca uprzywilejowany – Kupujący będący osobą fizyczną, zawierający lub zamierzający zawrzeć ze Sprzedawcą umowę na podstawie Regulaminu bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niego charakteru zawodowego.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy NIE DO SOR prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.niedosor.pl
Sprzedawca – NDSE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą pod adresem ul. Starowiejska 30, 30-698 Kraków, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru przedsiębiorców przez SĄD REJONOWY DLA KRAKOWA ŚRÓDMIEŚCIA W KRAKOWIE, XI WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, pod nr KRS 0001158685, NIP 6793324308, nr REGON 54105611900000, kapitał zakładowy 5000,00 zł.
Szkolenie – usługa cyfrowa w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, świadczona odpłatnie drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego, polegająca na udzieleniu, w ramach Sklepu, dostępu – na wskazany w Sklepie okres, do szkolenia online mającego formę interaktywnej prezentacji.
Treści – dane w postaci cyfrowej udostępnione przez Sprzedawcę Kupującemu w ramach Szkolenia.
Umowa – umowa w zakresie świadczenia Szkolenia, zawierana w oparciu o Regulamin, za pośrednictwem Sklepu pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
Ustawa o prawach konsumenta – polska ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
1. Adres pocztowy: ul. Starowiejska 30, 30-698 Kraków
2. Adres e-mail: niedosor@gmail.com
3. Telefon: +48 515 545 427
4. Koszt połączenia telefonicznego lub transmisji danych wykonywanych przez Kupującego wynika z podstawowej taryfy operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usług internetowych, z którego usług korzysta Kupujący. Sprzedawca zwraca uwagę, że koszt połączenia międzynarodowego lub międzynarodowej transmisji danych może być wyższy niż koszt połączenia lub transmisji krajowej – w zależności od taryfy przyjętej przez operatora telekomunikacyjnego lub dostawcę usług internetowych, z usług którego korzysta Kupujący.
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
1. Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
· urządzenie z dostępem do Internetu;
· przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
2. Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto email.
3. W tym samym czasie można korzystać ze Szkolenia tylko na jednym urządzeniu.
§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE
1. Ceny produktów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za produkt.
2. Wybrany do kupienia produkt należy dodać do koszyka w Sklepie.
3. Następnie Kupujący wybiera metodę płatności za zamówienie - spośród dostępnych w Sklepie opcji, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
4. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
5. Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem Umowy.
6. W celu dokonywania zakupów w Sklepie należy zarejestrować się w Sklepie, tj. założyć w nim Konto.
§ 5 PŁATNOŚCI
1. W Sklepie dostępne są płatności za pośrednictwem platformy płatniczej PayU, w ramach której są możliwe takie opcje, jak BLIK, Google Pay, płatności odroczone, przelew bankowy oraz karty płatnicze:
· Visa
· Visa Electron
· MasterCard
· MasterCard Electronic
· Maestro.
2. Za zamówienie należy zapłacić z góry, w terminie 1 Dnia roboczego od złożenia zamówienia.
3. Dokonując zakupów w Sklepie, Kupujący akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
1. Zamówienie jest realizowane niezwłocznie po otrzymaniu przez Sprzedawcę płatności za zamówienie, w sposób wskazany w ustępie 2.
2. Dostęp do Szkolenia Kupujący otrzymuje w ramach swojego Konta, z którego złożył zamówienie na Szkolenie. Dostęp jest udzielany na czas wskazany w ofercie dostępnej w Sklepie, prezentowanej Kupującemu przed zawarciem Umowy.
3. W celu korzystania ze Szkolenia Kupujący musi być zalogowany do swojego Konta.
§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Kupujący uprzywilejowany ma prawo odstąpić od Umowy, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia Umowy.
3. Aby Kupujący uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
4. Kupujący uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Kupujący uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
6. W przypadku odstąpienia od zawartej Umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane od niego płatności – z zastrzeżeniem ust. 9, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Kupującego uprzywilejowanego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
7. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego uprzywilejowanego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący uprzywilejowany zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący uprzywilejowany nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
8. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Kupującego uprzywilejowanego kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do tej karty płatniczej.
9. W przypadku gdy Kupujący uprzywilejowany wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania rozpoczęcia świadczenia usług (Szkolenia) przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 1, ma on obowiązek zapłaty Sprzedawcy kwoty proporcjonalnej do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy.
§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w § 7 Regulaminu, nie przysługuje w odniesieniu do umów o świadczenie usług, za które Kupujący uprzywilejowany jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Kupującego uprzywilejowanego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości.
§ 9 REKLAMACJE
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sprzedawca ponosi wobec Kupującego uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z Umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym zwłaszcza przez przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
2. Sprzedawca prosi o składanie reklamacji (w tym dotyczących działania Sklepu) na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
3. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
II KUPUJĄCY UPRZYWILEJOWANI
A. Postanowienia szczegółowe dotyczące Umowy
1. W przypadku niewłaściwej realizacji przez Sprzedawcę Umowy, Kupujący uprzywilejowany ma możliwość skorzystania z uprawnień uregulowanych w rozdziale 5b Ustawy o prawach konsumenta.
2. Jeżeli Sprzedawca nie dostarczył Szkolenia, Kupujący uprzywilejowany może wezwać go do jego dostarczenia. Jeżeli mimo to Sprzedawca nie dostarczy Szkolenia niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez Kupującego uprzywilejowanego i Sprzedawcę terminie, Kupujący uprzywilejowany może odstąpić od umowy.
3. Kupujący uprzywilejowany może odstąpić od Umowy bez wzywania do dostarczenia Szkolenia, jeżeli:
· z oświadczenia Sprzedawcy lub z okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy Szkolenia lub
· Kupujący uprzywilejowany i Sprzedawca uzgodnili, lub z okoliczności zawarcia Umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Szkolenia miał istotne znaczenie dla Kupującego uprzywilejowanego, a Sprzedawca nie dostarczył jego w tym terminie.
4. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności świadczenia – tj. Szkolenia, z Umową, który istniał w chwili jego dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili.
5. Jeżeli Szkolenie jest niezgodne z Umową, Kupujący uprzywilejowany może żądać doprowadzenia do jego zgodności z Umową.
6. W przypadku braku zgodności Szkolenia z Umową, Kupujący uprzywilejowany ma obowiązek współpracy ze Sprzedawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności Szkolenia z Umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Kupującego uprzywilejowanego.
7. Dodatkowo, jeżeli Szkolenia jest niezgodne z Umową, Kupujący uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o:
a. obniżeniu ceny,
b. odstąpieniu od umowy,
gdy:
· doprowadzenie do zgodności Szkolenia z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do art. 43m ust. 2 i 3 Ustawy o prawach konsumenta;
· Sprzedawca nie doprowadził Szkolenia do zgodności z Umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Kupującego uprzywilejowanego o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego uprzywilejowanego, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim jest wykorzystywane;
· brak zgodności Szkolenia z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Szkolenie do zgodności z Umową;
· brak zgodności Szkolenia z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w art. 43m Ustawy o prawach konsumenta (tj. żądania doprowadzenia Szkolenia do zgodności z Umową);
· z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Szkolenia do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego uprzywilejowanego.
8. Kupujący uprzywilejowany nie może odstąpić od umowy na podstawie poprzedniego postanowienia, jeżeli Szkolenie jest dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności Szkolenia z Umową jest nieistotny.
9. Sprzedawca ma obowiązek dokonać zwrotu Kupującemu uprzywilejowanemu ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, o którym mowa w niniejszej sekcji (II A.), lub obniżenia ceny, niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego uprzywilejowanego o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny.
10. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący uprzywilejowany, chyba że Kupujący uprzywilejowany wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
B. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Sprzedawca informuje Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów.
Konsument może skorzystać m.in. z pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum Konsumenckiego z Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Centra udzielają informacji o prawach konsumentów i pomagają w rozwiązaniu sporu w przypadku zakupów transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów Konsumenckich jest co do zasady bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich właściwych dla danego państwa znajduje się pod adresem: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
Ponadto, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej można skorzystać z następujących form wsparcia:
· mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz inspektoratów znajduje się tutaj: https://uokik.gov.pl/kontakt-inspekcja-handlowa
· pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz inspektoratów dostępny jest pod adresem: https://uokik.gov.pl/kontakt-inspekcja-handlowa
2. Poprzednie postanowienie ma charakter informacyjny i nie stanowi zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.
3. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne zarówno dla Sprzedawcy jak i Konsumenta.
4. Konsument może dodatkowo skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
§ 10 DANE OSOBOWE
1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
2. Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
· umowa lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
· ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny, związany w szczególności z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz
· prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
3. Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia Umowy. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie Umowy.
4. Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:
a. przestanie obowiązywać Umowa;
b. na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego;
c. ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z Umową;
d. zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku.
5. Kupującemu przysługuje prawo żądania:
a. dostępu do swoich danych osobowych,
b. ich sprostowania,
c. usunięcia,
d. ograniczenia przetwarzania,
e. przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo:
f. wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez Sprzedawcę).
6. W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu.
7. W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do organu właściwego dla ochrony danych osobowych. W Polsce jest nim Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 11 Prawa autorskie
1. Prawa autorskie oraz inne prawa własności intelektualnej do Treści jako całości jak i ich poszczególnych elementów należą do Sprzedawcy lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochroną przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
2. Umowa nie uprawnia Kupującego do:
a) kopiowania Treści lub ich elementów, za wyjątkiem przypadków dozwolonych bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa lub wynikających z normalnego korzystania z treści (dozwolony użytek własny (osobisty) Kupującego);
b) udostępniania i prezentowania Treści osobom trzecim, za wyjątkiem przypadków dozwolonych bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa lub wynikających z normalnego korzystania z treści (dozwolony użytek własny (osobisty) Kupującego);
c) rozpowszechniania Treści na rzecz osób trzecich (za wyjątkiem dozwolonego użytku własnego (osobistego).
§ 12 ZASTRZEŻENIA
1. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
2. Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
3. Informacje zawarte w Sklepie, w tym przekazywane w ramach Szkolenia, mają charakter wyłącznie informacyjny i edukacyjny. Szkolenia mają na celu poszerzanie wiedzy i umiejętności Kupujących, jednak nie stanowią porady medycznej, diagnostycznej ani terapeutycznej. Przekazywane informacje nie zastępują indywidualnej konsultacji z odpowiednim specjalistą. Szkolenia w żadnym przypadku nie stanowią zachęty do nie skorzystania z pomocy specjalisty. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby publikowane treści były rzetelne, aktualne i zgodne z obowiązującym stanem wiedzy. W przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących stanu zdrowia, należy skonsultować się z lekarzem lub innym odpowiednio wykwalifikowanym specjalistą.
4. Wszelkie umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu podlegają przepisom prawa polskiego, z zastrzeżeniem ust. 5.
5. Wybór prawa polskiego dla umów zawartych na podstawie Regulaminu z Konsumentem nie uchyla i nie ogranicza praw tego Kupującego, przysługujących mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, znajdujących zastosowanie dla Konsumenta w sytuacji, w których nie ma miejsca wybór prawa. Oznacza to w szczególności, że jeśli właściwe dla danego Konsumenta przepisy krajowe przewidują ochronę szerszą niż wynikająca z niniejszego Regulaminu lub prawa polskiego – stosuje się tę ochronę szerszą.
6. Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim.
7. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym uprzywilejowanym, związanego z umową zawartą za pośrednictwem Sklepu, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany może, ale nie musi skorzystać:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
NDSE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
ul. Starowiejska 30, 30-698 Kraków
adres e-mail: niedosor@gmail.com
- Ja/My(*) ..................................................................... niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy o świadczenie następującej usługi:
....................................................................................................................................
....................................................................................................................................
- Data zawarcia umowy
....................................................................................................................................
- Imię i nazwisko Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
.................................................................................................................................... ....................................................................................................................................
- Adres Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
....................................................................................................................................
....................................................................................................................................
....................................................................................................................................
Podpis Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych)
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data ............................................
(*) Niepotrzebne skreślić.